Meruphoria...

Pronunciation :" Meruforia "

“Blog ini mengisahkan perihal dan perilaku tentang 8 ragam dari 8 budak awesome Meruphoria,

Mereka berikrar untuk sahabat selamanya!”

Monday, 21 March 2011

ROtCa

ungkapan ROTCA suda jd kebiasaan bg ku... taw ke ape tu rotca?? haha ROTCA= ROTI CANAI.. setiap mlm law abes study(mu study ko padil??) mesti pg minum n pekene roti canai 2 keping! haha...


nak jadi kan cite pada satu malam yg hening iaitu pada tarikh keramat 13 mac 2011, 8.30 mint dan.46 saat. budak2 umah  aku tibe2 je ajak aku pg rotca an..aku pon ape ag la an,, excited la!! haha suke lak.. aku cakap la kat bdk2 umah ni blh tgu pas isyak x?? 15 minit ag je..tp si rahman dgn amin tibe2 je ckp cepat la cepat la...nati kene tggal ape lah..so terpaksa la aku ikot jgk(padahal hati xsabar mkn rotca an haha)..so aku teros la siap2 dgn nsem nye supaya mamak rotca tu x jemu tgk MUKA aku ni..haha.. bile aku mlgkah keluar dgn bacaan bismilahirahmanirahim..tibe2 teros terpikir nak pakai helmet g mamak walaupon nek kereta amin..MCM ORG GILA PON ADA.. so dgn bgga nya aku pon pkai la helmet itam aku..HAHA..BANGGA!! then aku teros nek kete amin dgn xsabar nye(aku org first nek kete taw x!)haha..aku pon pelik knp dorg ni xidop kn enjin kete ag..n disebbabkan aku yg pling bontot kecik selain izzul haha, si epul (helmet puteh) suroh aku duk kat bonet kete sbb xcukop tmpat duduk dlm kete..aku pon pegi la(dgn membe xbekire mane.haha)..bile ak nak melangkah keluar je dari kete tibe satu bnda puteh hinggap kat muka aku..wahh..kecohh..aku mula la ingat salji ke ape ke trun kt Malaysia ni..aku lari.. n lari.. n lari tanpa sebab..haha..masa tgh lari dgn laju nya,bile smpai kt jalan tu baru aku teringat yg hari ni befday aku. rupanya dorang PRANK AKU!!!  . rupanya bnda puteh tu tepung..cipan  roman tol dak2 ni..then aku pon lari la sbb mata pedih..mula nya aku xingt pape pon yg ari ni befday aku.. sbb biase nye befday aku xde makna pape pon.. mcm biase je.. sbb dari kecik ag befday ak x disambut sbb tu aku x terpikir langsung sal PRANK benda alah ni..haha..


Dewasa kini,sambung cite an..aku pon lari la lari lagi n lagi n lagi smpai aku penat... sume org cuba baling telor kt aku tp sebejik pon xkena..aku elak da mcm dlm cite Matrix 2..haha..hey aku striker kelantan la..mane leh kejar..haha last2 aku mnyerah kalah sbb penat sgt..ak ada semput sikit sejak dua menjak ni..jd cepat letih mcm owg da kawin(katenye aiman: lagi dua jumaat lah tu dil).. haha... yg paling amat memalukan adalah bila jiran budak pmpuan suma tgk aku dgn putih salju tepung..bole lak dak pmpuan gelak kn aku..hey jatuh la saham aku..haha!! malu sioot~


after aku surrender an..aku pon sapu2 la diriku ni dr tepung 2..tibe ade sumting mcm bnda pecah kat kepala aku..RUPA RUPANYA!! si naim putu paan tu baling telor hinggap kat kepala aku..haha vavi tol... aku da sebati dgn tepung + telor sebijik so siap lah roti telor! haha ...


aku mmg xsgka hari bfday aku yg ke 20 adalah hari n kenangan yg paling manis dlm idup aku... terharu sioot... awek2,makwe n gewe2 pon xpenah belikan kek untuk aku..ni membe yg xde hubungn batin pon sggup habiskan duit saku dorg untuk beli kan kek aku... rasa nk nangis pon ada..haha... walupon kotor dgn tepong bagai tapi aku hepy sgt.. aku akn igt smpai bile2 tarikh 13 mac 2011.. TERIMA KASIH KAWAN2 MERUPHORIANS~ KORANG MEMANG DA BEST... SYUKUR ALLHAMDULLILAH
 semoga Allah membalas jasa kamu semua... amin (^_^)


posted by: along

3 comments:

Bintun Sazali said...

tacing ah...haha ;p

happening gile..smoga korg idup sejahtera, happily ever after.. (ceh~)

Meruphoria said...

haha thanks thanks. fadhil nak menanges tu, haha

Meruphoria said...

hahaha!!